středa 26. července 2017

Recenze: Skleněný trůn




Autor: Sarah J. Maas

Žánr: fantasy

Rok vydání: 2015

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 389




Obsah:
Osmnáctiletá Celaena Sardothien je celosvětově proslulá jako nájemná vražedkyně. Před rokem ale udělala chybu a byla proto odvedena do solných dolů v Endovieru, aby si zde odpykala svůj doživotní trest. Korunní princ jí ale nabídne svobodu. Král totiž hledá svého bojovníka a uspořádá proto turnaj, ve kterém se proti sobě utká 24 zločinců. Vítěz bude pracovat pro krále za opravdu snový plat. Poté, co uplynou 4 roky ve službě, bude bojovníkovi dána svoboda a jeho činy budou zapomenuty.
Její soupeři ale začnou za velmi záhadných okolností umírat. Kromě turnaje se proto Celaena musí vypořádat taky s… čím vlastně?


Styl psaní:
Tohle je úplně první knížka, kterou jsem od autorky četla a její styl jsem si zamilovala hned na první stránce! Píše jednoduše, žádná složitá souvětí, nad kterými by se muselo přemýšlet. Zároveň píše opravdu čtivě a napínavě. Prostě jo, ona to vážně umí!

Grafika:
Obálka je skvělá! Strašně se mi líbí ten originální nápad, že na hlavní straně je Celaena zepředu a na zadní zezadu (chápeme se, ne?). Kromě toho je v knize taky naprosto dokonalá mapa a… Já tak miluju mapy v knihách!


Jak jsem se ke knize dostala?
Potom, co jsem bloudila knihovnou a nadávala, že všechny dobré knížky jsou půjčené, tam na mě vykoukla a já si začala nadávat, jak to, že jsem si ji nevšimla dříve…

Názor:
Tuhle knihu jsem si zamilovala snad hned po první stránce. Celaena mě sice občas trochu štvala tím, jak v jednom kuse všem vyhrožovala, ale nic víc. Na druhou stranu jsem si na to ale dokázala zvyknout a po čase jsem si uvědomila, že bez vyhrožování by to prostě nebyla Celaena.
Další postavou je Dorian Havilliard, korunní princ Adarlanu, země, do které nás příběh zavede. Dorian mi přišel jako takový ten klasický princ srovnatelný třeba s Maxonem ze Selekce.
Dále se setkáváme s Chaolem Westfallem, který má na starosti Celaenin výcvik. Toho jsem vnímala jako vcelku sympaťáka.
Co se týče příběhu, tak začátek mi strašně připomínal Selekci. Jinak jsem se do něj ale zamilovala, nechybělo v něm napětí, vtip, dojetí, láska…
V nějaké diskuzi jsem četla, že pokud Rowlingová je královna fantasy tak Maasová je princezna a přesně to samé napadlo i mě. Kombinace jejího stylu psaní, zajímavého příběhu s neobyčejnou hlavní hrdinkou a perfektního světa vytváří naprosto dokonalou knížku, kterou si prostě musíte přečíst.


Hodnocení: 9,5/10
Knížku koupíte tady!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)