Recenze: Zlodějka knih

Autor: Markus Zusak

Žánr: román

Rok vydání: 2014

Nakladatelství: Argo

Počet stran: 528

Obsah:
Píše se rok 1939 a devítiletá Zlodějka knih – Liesel Memingerová je předána svým opatrovníkům Rose a Hansi Hubbermanovým na Himmelstrasse v německém Molchingu. Původně tady s ní měl být i její mladší bráška, ten ale bohužel zemřel. Malá Liesel se tak musí kromě nového prostředí vypořádat taky s tímto osudem. Zlodějka poprvé udeřila už před příjezdem do Molchingu a její kořistí se stala Hrobařova rukověť. Je tady ale jeden oříšek, Liesel neumí číst. Její opatrovník Hans se nad ní slituje a po nocích ji učí číst. Liesel je chytrá, takže za nějaký čas už knížku přečte sama. Žije si téměř normální život, ale, jak všichni víme, Hitler je nevyzpytatelný. A smrt má srdce, byť se to nezdá.

Styl psaní:
Příběh je psaný opravdu velmi čtivě. A promluvy Smrti jsou prostě geniální!

Grafika:
Já jsem měla filmovou verzi a obálka je moc pěkná. Ta originální se mi dlouho opravdu nelíbila a až během čtení jsem pochopila, proč vypadá tak, jak vypadá.

Jak jsem se ke knize dostala?
Knížku mi půjčila kamarádka, které tímto moc děkuju. J

Názor:
Geniální knížka s úžasně zpracovaným příběhem. Markus Zusak dokázal poukázat zase na něco trochu jiného než ostatní autoři píšící o tomto období. Je to jedna z těch knížek, po které si budete říkat, jak se máte nádherně. Co na tom, že jsem tamhle dostala horší známku, že mi oběd moc nechutnal, že jsem musela udělat více než třeba sestra? Stejně se máme vlastně úžasně, máme svobodu slova, je jen na nás v čem budeme chodit, co budeme číst, jaký zaujmeme k čemu postoj… V té době tomu tak nebylo. Tehdy nebylo možné číst něco, co by jen malilinko mohlo představovat odpor proti režimu. Nemohlo se pomáhat nevinným. A přesně tohle dokázal Markus Zusak v knížce vyzdvihnout. Zlodějka knih patří mezi ty, které vám budou i přes svou tloušťku připadat strašně krátké. Pokud jste ji ještě nečetli, musíte to napravit! A to co nejdříve!

Hodnocení: 10/10