pondělí 6. listopadu 2017

Přečteno #12: říjen

Ahoj! A je za námi další měsíc. Za říjen jsem přečetla 5+1 knížku a 1+1 jsem rozečetla. Celkem je to teda 1513 stránek.



Nejdříve jsem dočetla Pomstu a rozbřesk od Renée Ahdieh. Jedná se o povedené převyprávění příběhu Tisíce a jedné noci. Hlavní hrdinka Šeherezáda se nabídne jako dobrovolná manželka kalifa, o kterém je známo, že své manželky za úsvitu nechává oběsit. Šeherezáda je odhodlaná tuto noc nejen přežít, ale taky nechat kalifa tvrdě pykat za všechny předchozí oběti.
Tato knížka byla fajn, ale ani ne měsíc po dočtení si z ní už moc nepamatuju, podle mě jí tam chybělo nějaké kouzlo… Můj názor pár dní po dočtení najdete v recenzi TADY.


Potom jsem se vrhla do knížky Dívka z inkoustu a hvězd od Kiran Milwood Hargrave, kterou jsme měli ve VIP taškách z Humbooku. Knížka vypráví o mladé dceři kartografa, která celý život sní, že se jednou podívá do Zapomenutého území. To se jí taky podaří, když se vetře do skupinky pátrající po její nejlepší kamarádce.
I když jsou na tuto knížku spíš negativní recenze, mně se moc líbila. Jedná se o milou oddechovku na jedno odpoledne, při které se tak trochu vrátíte do dětství. Pokud je vám méně než 13 let, pak si myslím, že byste z ní mohli být nadšení i jako ze skvělé dobrodružné knížky, nicméně já už jsem na ni přece jenom trochu starší. Celou recenzi si můžete přečíst TADY.



Pak jsem měla chuť na něco vážnějšího, takže jsem sáhla po Zázraku od Emmy Donoghue. A byla to vážně skvělá volba! Příběh vypráví o malé Anně, která údajně už 4 měsíce nepozřela ani sousto. Teď je mladá ošetřovatelka 
Lib pověřena dohledem nad ní, aby mohla tento fakt potvrdit nebo vyvrátit. Jak to teda všechno je?
Tahle knížka byla opravdu super! I když děj byl na mě možná o něco pomalejší, námět a styl psaní to dokonale vykompenzoval. Recenze vyjde za pár dní.
Jako další jsem sáhla zase po knížce z Humbooku a to 40 dní pěšky do Jeruzaléma od Ladislava Zibury. Jedná se o popis pouti přes Turecko až do Jeruzaléma a je to naprostý skvost mezi knížkami! Jak příběhem, který je neuvěřitelně čtivý, vtipný, sarkastický, tak i grafikou, která je podle mě taky dovedená k dokonalosti. Na recenzi se můžete těšit někdy během listopadu.



A jako poslední jsem se vrhla na knížku z povinné četby, konkrétně na Krysaře od Viktora Dyka. Je to kratičká novela vyprávějící příběh krysaře, který přijel do hansovního města Hammeln vyhnat krysy.
Tahle knížka taky nebyla špatná. V porovnání s ostatními za říjen byla sice nejhorší, ale věřím, že je to částečně tím slovíčkem „Musíš!“, které mi při čtení běželo hlavou.
Na závěr měsíce jsem ještě rozečetla Falešný polibek od Mary E. Pearson. Teď jsem tak ve třetině a zatím jsem opravdu maximálně spokojená, takže jsem zvědavá, jak se bude příběh vyvíjet dále.

A teď konečně zase k „+1“. Rozhodla jsem se, že to budu od beletrie takhle oddělovat, protože chápu, že tyto knížky ne každého zajímají.


V říjnu jsem teda přečetla Jóga a zdraví od Františka 
Víchy, která se mi moc líbila jak stylem psaní, tak obsahem. Autor se v knížce věnuje nejrůznějším tématům, jako Alzheimer, zdravá strava, špatné zakřivení páteře a spoustu dalšího. Jediné, co mě vážně mrzí je, že jsem o této knížce nikde na internetu nenašla moc informací, takže bohužel nemůžu ověřit věrohodnost.



Potom jsem rozečetla ještě Principy zdravého pohybu – Jóga a jógová terapie od Lenky Oravcové. Tahle knížka je skvěle graficky zpracovaná, je plná fotek a doplňujících nákresů a stejně tak i po obsahové stránce mi připadá super. Informace jsou podány jednoduše, nechybí různá vysvětlení atd.

A to je za říjen všechno! Co jste přečetli vy? A četli jste některou z těchto knížek? 







Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)