úterý 6. června 2017

Co přibylo na mém to-read listu #3: květen

Ahoj! Vítám vás u dalšího článku, ve kterém vám ukážu knížky, které jsem si v květnu připsala na to-read list. Tentokrát jich je opravdu celkem spousta, takže jsem se je rozhodla rozdělit do pár kategorií. No, jdeme na to!
*odkazy: autor = profil na CBDB.cz, kniha = kde ji koupíte nejlevněji


Začnu klasickými knihami, které jsou žánrově i tématicky podobné těm, co čtu normálně.

KruhDave Eggers
Údajně by to mělo být něco na způsob 1984 od Orwella, jen v modernějším pojetí. 1984 jsem teda ještě nečetla, ale jsem si jistá, že dříve nebo později na to dojde řada.
Co se týče Kruhu, nejdříve jsem byla přesvědčená, že ho číst nechci a nebudu. Pak o něm ale Markét ze Světa podle Marillee mluvila v několika videích a to mě tak nahlodalo, že nakonec na tomto seznamu skončil.

Můj život v jeho tlapkáchWendy Hillingová
Na tuto knížku jsem narazila v jedné facebookové skupině, kde ji někdo strašně vychvaloval. Už jenom kvůli té obálky jsem si potřebovala zjistit více.
Mělo by jít o příběh holčičky, která trpí tzv. nemocí motýlích křídel a má pejska, který jí v těch nejhorších chvílích pomáhá. Asi jsem to ještě nikde nezmiňovala, ale celkem se zajímám o vážné nemoci a podobná témata, takže jsem ani nezaváhala a přidala knížku na seznam.

Cena za dokonalost - Céline Raphaël
Knížka by měla vyprávět o holčičce s výjimečným hudebním nadáním a tyranským otcem. Myslím si, že to může být celkem silný příběh a jsem na to opravdu zvědavá.
Stejně jako předchozí knížku, jsem i tuhle objevila na facebooku.

Poslední začátekLauren James
Tuhle knížku prostě nutně potřebuju! Nedávno jsem dočetla První konec – první díl této série – a ten druhý musím mít co nejdříve doma! Asi tuším, o čem by měl být, ale nechci tady zbytečně spoilerovat první díl. Takže řeknu jen to, co jsem psala i v recenzi (tady). První konec byla jedna z nejlepších knížek tohoto roku a dost možná i celé historie blogu, musíte si ji přečíst!

Bestie je zvíře - Peternelle van Arsdale
Vůbec jsem nezjišťovala, o čem by měla být, stačilo mi, že si ji chválili lidé, kteří mají hodně podobný vkus. Víc k tomu nemám co říct…

Falešný polibek - Mary E. Pearson
Stejný scénář jako u Bestie. Spousta lidí s podobným vkusem si ji chválí, takže proč bych potřebovala vědět víc? 



Dále tady mám tři knížky na doporučení známých bookstagramerů jako la.tereza nebo luciezel.

JezeroBianca Bellová
Tahle knížka obletěla instagram hned ve dvou vlnách. Nejdříve po jejím vydání, to jsem si říkala, že to asi nebude úplně pro mě. A podruhé poté, co vyhrála cenu Magnesia Litera kniha roku. To jsem začala přemýšlet, že by možná nebylo od věci ji zkusit. A nakonec vlastně ani nevím, co mě k tomu přimělo, ale je tu.
Mělo by jít o temný příběh vystihující kontrast mezi městem a vesnicí, břehem a jezerem…

HanaAlena Mornštajnová Další z knížek, kterou jsem nejdříve přešla bez mrknutí oka. Po tom, co se konal book club od book´s calling, jsem narážela na stále více názorů, že si to člověk přečíst prostě musí. No, tak jsem je poslechla…
Měla by to být fantasy, jestli se nepletu, ale to je tak nějak všechno, co vím…

Doppler - Erlend Loe Tohle by měla být taky fantasy, mám pocit. A nevím proč, ale utkvěla mi v hlavě díky Kamily z Hlavy plné knih. Přiznám se, že už si vůbec nepamatuji její názor, ale když se řekne Doppler, vybavím si její video.


A jako poslední tady mám dvě motivační knížky

Mělo by jít o „návod“, jak si zajistit šťastný život podle skandinávské metody Hygge. Poslední dobou jsem ji párkrát zahlédla i na instagramu a celkem mě zaujala.

Do pr.…, dělejte, co máte rádiJohn C. Parkin
Už ani nevím, kde jsem na knížku narazila, ale bylo to v takovém tom období, kdy jsem měla strašně pocit, že mrhám životem a utápěla jsem se v depresi a tak dále, však to asi znáte. Proto mi stačil název a věděla jsem, že ji chci zkusit.



Tak a to je za květen všechno. Četli jste některou z knih? Jak se vám líbila? Nebo se na nějakou chystáte? Podělte se v komentářích, vždycky je moc ráda pročítám! 










2 komentáře:

  1. Moc pěkné knihy, rozhodně bych si nejednu vybrala. Kruh mě neskutečně láká a to samé Falešný polibek či Poslední začátek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Falešný polibek se u mě teď díky Společnému Humbook čtení posunul hodně dopředu, tak snad ho seženu... :D :D

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)