úterý 9. května 2017

Přečteno #6: duben

Ahoj! Přijde mi to naprosto šílené, ale je tady květen a s ním samozřejmě nesmí chybět i přečteno! Za duben jsem zvládla celkem 6 knížek a 2072 stránek, takže sice těsně, ale hranice 2000 stránek je opět pokořena! A teď už k jednotlivým knížkám.
*Odkazy v článku: autor = jeho profil na čbdb.cz, knížka = kde knihu koupíte nejlevněji.


Jako první jsem v dubnu přečetla českou fantasy Dcery světla a temnoty - Démon stínů od Lenky Dostálové. Vypráví o dvojčatech, z nichž jedno zjistí, že má magické schopnosti. Bohužel, dříve, než se je naučí správně ovládat, na obě dívky zaútočí démoni a ony jsou tak nuceny naučit se Sářiny schopnosti používat už "za běhu". 
Moc se mi líbila a recenzi najdete tady.

Potom jsem se pustila do druhého dílu Měsíčních kronik - Scarlet od Marissy Meyerové. Příběh se tentokrát odehrává ve francouzském městečku Rieux, kde spolu na farmě žije Scarlet s babičkou. Jednoho dne ale Scarletina babička zmizí a široko daleko je jen jediný člověk, který něco tuší. Vlk. Je ale opravdu tím, za koho se vydává? 
Opět naprostá pecka a už se nemůžu dočkat, až se mi do ruky dostane Cress. Recenze zatím nevyšla a byla bych ráda, pokud byste mi dolů napsali, jestli byste měli zájem i o recenzi s velmi krátkým názorem (styl psaní, grafika i obsah jsou +- stejně dlouhé jako vždy, ale názor by byl o dost kratší). Budu ráda za každý nápad!


Další knížka už byla v rámci read-a-thonu (jeho průběh si můžete přečíst tady). Ten teda začal už když jsem dočítala Scarlet, ale pro mě naplno propukl až rozečtením této. Jedná se o Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva od Christy Readeke. Knížka vypráví o Caity, která ve svém novém pokoji objeví na obložení zajímavé znaky. Nejdříve jim sice nepřikládá žádnou váhu, postupem času jí to ale nedá a pokusí se zjistit, co znamenají. Zjištění je... znepokojující? 
Příběh je opravdu skvělý a rozhodně ho doporučuji všem milovníkům záhad, tajemna, Mayů... Recenzi najdete tady!

Read-a-thon je v plném proudu a já jsem sáhla po několik let odkládané knížce - Percy Jackson a zloděj blesku od Ricka Riordana. Myslím si, že je zbytečné rozepisovat se tady o ději, protože jsem nejspíš poslední člověk, který to četl až teď. Ale ve zkratce jde o to, že Percy zjistí, že jeho otec je bůh a k tomu je navíc obviněn z krádeže mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percymu tudíž nezbývá nic jiného, než vypátrat opravdového zloděje. Podaří se mu to? 
Knížka se mi moc líbila a věřím, že další díly budou dost soupeřit s Harrym Potterem o to, která série bude mou srdcovkou. Recenzi najdete tady!

Read-a-thon jde pomalu do finále a mě se podařilo rozečíst ještě poslední knížku Mezi elfy proti své vůli od Sandry Regnier. Jedná se o romantickou knížku s prvky fantasy, což mě dost nemile překvapilo, čekala jsem fantasy s prvky romantiky... Felicity je ta nejobyčejnější holka, jakou si umíte představit. Lee je naopak ten nejpohlednější a nejcharismatičtější kluk na světě. Holky po něm jen slintají. Tak proč se pořád zajímá právě o City, které je, mírně řečeno, naprosto ukradený?! 
Knížka mě bohužel dost zklamala. Počítala jsem s pořádnou fantasy a ejhle, takové vlažnější jsem se dočkala až na posledních asi 50-ti stránkách. I přesto, že si troufám říct, že je to jedna z nejhorších knížek, kterou jsem letos četla, na další díl se těším. Pořád ve mně totiž plane taková ta naděje, že druhý díl už bude lepší. Recenzi najdete tady.

Mezi elfy mi bohužel trvalo opravdu dlouho. Nebyla to vina jen knížky, ale měla na tom značný podíl. Proto jsem pak už zvládla pouze jedinou knížku a to Ze zápisníku námořníka od Kateřiny Doležalové. Jedná se o deník samotné Kateřiny, která si jakožto zaměstankyně lodi zapisovala své zážitky z cest. Je strašně těžké blíže popsat, o čem kniha je, aniž bych prozradila více než je třeba. Každopádně její zážitky opravdu stojí za to! Myslím si, že Kateřina zvládla situace popsat opravdu skvěle. 
Knížka mě opravdu velmi bavila a snad nebyla stránka, na které bych nebrečela smíchy. Pokud máte špatnou náladu, musíte si ji povinně přečíst! A pokud vás ještě tohle básnění nepřesvědčilo, třeba pomůže recenze, kterou najdete tady! ☺

A to je všechno, stejně jako v březnu, i v dubnu se mi podařilo poslední knížku dočíst tak tak, takže další už jsem rozečítala v květnu.
A co váš duben? Pochlubte se v komentářích! 

3 komentáře:

  1. Z tvých přečtených knih jsem četla pouze Scarlet a jsem ráda, že se ti kroniky líbí:3 snad se ti bude ještě více líbit Cress :) Mě se v dubnu podařilo přečíst 7 knih a taky něco přes 2000 stran

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže taky slušné skóre! :) Na Cress už se moc těším, ale bohužel ji v knihovně zatím nemají... :/

      Vymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)