neděle 27. listopadu 2016

Mých 5 vánočních rituálů (neknižních)

Vánoce se kvapem blíží, vždyť dneska už je 1. adventní neděle! Dlouho jsem přemýšlela co speciálního vymyslet na blog. Jelikož za 2 dny oslaví 1. měsíc šla jakákoli soutěž automaticky mimo hru. Chvíli jsem si říkala, že bych mohla vánoce ignorovat a pokračovat na blogu v obyčejných článcích, to mi ale přišlo smutné.
Proto jsem se nakonec rozhodla vypsat vám tady svých 5 rituálů, které jsou schopné navodit mi vánoční náladu klidně už v září! Třeba vás něčím inspiruji! 🌝

1. Výzdoba!
Říkejte si co chcete, ale v nevyzdobeném domě přece nemůže být vánoční nálada! A teď nemluvím o výzdobě ve stylu amerických filmů, kdy je cílem zaplnit každý milimetr nějakými světýlky. Ne. Myslím tím tu radost během vymýšlení a vyrábění (například v mém článku tady) Možností vyrábění je spousty a myslím, že každý si najde tu svou cestu, takže směle do toho!
Pro mě je to i jakási forma oddychu, protože během vymýšlení nejrůznějších variant, míst, kde by byla ta či ona ozdoba hezká a snahy o co nejlepší výsledek se prostě nedá přemýšlet nad tím, že jsem dostala špatnou známku atd.


2. Adventní věnec a kalendář
To je pro mě neodmyslitelnou součástí adventu už pěknou řádku let. Adventní věnec jsem poprvé dělala ve škole v 5. třídě a od té doby je to rodinná tradice (takže už 6 let). Sice zásadně věnec vyrábíme až po 1. neděli, ale letos jsme to stihli! 😃 Je super, když spolu se sestrou a mamkou usedneme ke stolu, "obalíme" korpus větvemi z thújí nebo borovic a pak se dohadujeme kde dáme kterou ozdobu. V tuhle chvíli jsem vždy vděčná, že toho můžu být součástí.
A pak je tu adventní kalendář, ten je v rodině čistě moje záležitost a nikdo jiný mi do toho ani nemluví, ani potom neujídá. Sice se sestrou dostáváme už od malička takový ten čokoládový na Mikuláše, ale já si k němu posledních 7-8 let přidělávám i svůj a to hlavně z toho důvodu, že jsem měla 2 roky po sobě ten čokoládový zkažený (Jak?! Proč?!). Dlouho jsem dělala stejný jako asi většina z vás, která si ho někdy vyráběla. Tedy nakreslit obrázek (stomeček + 24 baněk, kapr + 4 šupin...) a na každou baňku/šupinu nalepit bonbon. To už pro mě ale bylo málo, chtěla jsem něco jiného, originálnějšího. A proto loni vznikl poprvé kalendář z origami hvězdiček, a letos se do něj pustím znovu, takže za pár dní ho máte na blogu! (A myslím, že se máte na co těšit).

3. Ten správný relax
Věřím, že tento bod mám s většinou z vás společný - kdo by nemiloval být chladné zimní večery zachumlaný pod dekou s knížkou nebo nějakým filmem a teplým nápojem? Ale myslím si, že v detailech se všichni trošku lišíme. Jak si ho teda představuji já?
Za mě jednoznačně vítězí pořádně horká čokoláda, kakao, nebo Caro (pšeničná káva bez kofeinu), huňatá deka, vánoční koledy, venku chumelenice knížka a v neposlední řadě praskání dřeva v krbu. S posledním bodem to může být občas těžší, ne každý má krb, nebo ho, jako v našem případě, téměř nepoužívá. Jednoduchým, i když možná trochu podivínským, řešením jsou online krby! Na youtube je jich celá řada, takže si každý může vybrat ten, který jeho oku a uchu nejvíce lahodí (tohle je jeden z mých oblíbených). Doufám, že jste o mně teď neztratili veškeré mínění - sama si tyhle "krby" pouštím tak 2x-3x do roka a to jenom, když jsou splněny všechny ostatní body.

4. Vánoční reklamy
Myslím, že nejsem jediná, která je prostě miluje! Sice mě mrzí, že z toho obchodní řetězce mají takový byznys, ale na druhou stranu, jejich fantazie nezná hranic! A jaká je moje oblíbená? Mám dva favority - na Kofolu (notoricky známé "Nene, já nemusím, já už ho vidím") a na Coca Colu (písnička "Vánoce jsou tady, Vánoce jsou tady..."). Ale obecně miluji reklamy na hračky, no a co, že je mi 16?! 😁

5. Vánoční písničky
Na ty nikdy nedám dopustit! Pouštím si je, když se učím, čtu si, uklízím, dívám se na film, prostě od prosince jsou v pozadí neustále! Uvádím ty nej: 
Ledaco
All I want for christmas is you
Santa Claus is coming to town
Sliby se maj plnit o vánocích 
Hark! The Herald angels sing
White christmas
O holy night
Rudolph the red-nose reindeer
Půlnoční
Vánoční
We wish you a merry christmas
.
.
.

Mohla bych vyjmenovávat do nekonečna, ale myslím, že na ukázku to stačí. Body nejsou nijak seřazené, takhle mě to napadlo, takže to tak je.
A co vy? Jaké jsou vaše vánoční rituály?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)