středa 17. května 2017

Recenze: My ostatní tu prostě žijem




Autor: Patrick Ness

Žánr: fantasy, YA

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: Slovart

Počet stran: 288




Obsah:
Mikey je úplně obyčejný kluk. Není to žádný hipster nebo vyvolený. Nemá ani žádné výjimečné schopnosti. Je to prostě úplně stejný kluk jako vy. Škola, na kterou chodí už před pár lety vybouchla a teď, když se připravuje na maturitu, se schyluje k něčemu dalšímu.


Styl psaní:
Styl psaní je hodně lehký a pozvolný. Je pravda, že mě to chvilkama celkem užíralo, protože mám radši rychlé knížky.
Kromě hlavního děje je každá kapitola obohacena taky o pár řádků z fantasy příběhu, který se odehrává na pozadí Mikeyho života. Přiznám se, že jsem mu ze začátku vůbec nevěnovala pozornost, protože jsem si nějakým nedopatřením vsugerovala, že jde o obyčejné shrnutí kapitoly. Ne, Majdo, vůbec tam nebyla jiná jména atd…

Grafika:
Tu obálku naprosto miluju! Vím, že by se neměla soudit kniha podle obalu, ale tady to prostě nejde jinak. A to fosforeskující písmo? To je boží!

Jak jsem se ke knize dostala?
Knihovna.

Názor:
Upřímně moc nevím, co si o téhle knížce mám myslet. Na jednu stranu mi přišla úplně skvělá. Když se nad tím ale zamyslím, tak kromě originálního pojetí příběhu (hlavními hrdiny jsou obyčejní a ničím nevýznamní lidé, i když na pozadí probíhá napínavý fantasy příběh) tam vlastně nebylo nic, o čem bych mohla říct „Jo, to bylo super!“. Prostě přesně, jak je napsáno už v názvu, My ostatní tu prostě žijem, takže naprosto všední život několika obyčejných přátel a nic víc.
Jako, já chápu, proč je Ness tolik vychvalovaný, ale tahle knížka mi bohužel nijak moc nesedla…

Hodnocení: 8/10



2 komentáře:

  1. Já od Nesse právě čtu Něco víc a líbí se mi to mnohem víc než My ostatní tu jen tak žijem - to se mi zdálo ploché, takový zahozený nápad.
    Marky/Endlessbibliophile

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)