sobota 23. prosince 2017

Recenze: Pax - můj liščí přítel





Žánr: dětské   

Rok vydání: 2017

Nakladatelství: CPress

Počet stran: 296




Obsah:
Petr a Pax jsou nerozluční přátelé. Každé odloučení, i když jde Petr jen do školy, oba hodně prožívají. Proto je Petr téměř na dně, když mu otec oznámí, že musí do armády a přinutí ho vrátit Paxe do volné přírody. Petra pak zaveze k dědovi 500 km daleko.
Tam ale Petr cítí, že je něco špatně. Takhle to být nemá, on má být s Paxem! Vydává se tedy zpět, aby Paxe našel a mohli být zase spolu. A to i přesto, že se do této oblasti zrovna blíží válka.
Pax taky zažívá nebezpečná dobrodružství, ale stejně se ve vzpomínkách stále vrací ke svému chlapci.
Styl psaní:
Je to dětská knížka, takže je napsaná velmi jednoduše a čtivě. Zároveň v ní je ale nejedno filosofické moudro.

Délka kapitol:
Různě dlouhé, 1 i 20 stran.

Grafika:
Jedná se podle mě o jednu z nejkrásnějších knížek vůbec. Obálka je neskutečně roztomilá a i po otevření jsem nad knihou tajila dech. Celou knížku ilustroval Jon Klassen.

Jak jsem se ke knize dostala?
O knížce jsem se dozvěděla díky nějakému videu z kanálu Klářiny knihy a už tehdy jsem věděla, že si ji chci přečíst. Pak jsem na ni několikrát narazila v knihovně, ale vždycky ji tam nechala. Až, když jsem teď šla do jiné pobočky, se na ni konečně dostalo.

Názor:
Tohle bylo taaaak krásné a milé! I když jsem od knížky moc nečekala – přece jenom jde o knížku pro mladší čtenáře, než jsem já, neskutečně jsem si ji užila! Pár místeček, která se mi nelíbila, se sice našlo, ale jako celek se to dalo přehlédnout.
Strašně se mi líbil námět i jeho zpracování. V této knize je totiž shrnuto hned několik důležitých témat a přijde mi skvělé, že se o nich takto nenásilnou formou mohou dozvědět i děti. Nádherně zde byla vystihnuta například síla přátelství jak mezi člověkem a zvířetem, mezi lidmi, i mezi zvířaty. Taky podle mě skvělým způsobem popisuje válku – ani idylicky, ale ani zbytečně zdramatizovanou.
A nesmím zapomenout ani na některé myšlenky, jako například síla fénixe, který vstává ze svého vlastního popela. Nebo celá jedna postava.
V téhle knize nejde ani tak o nějakou akci nebo dobrodružství, ale spíš o to hlubší…

Hodnocení: 9/10




Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)