neděle 10. prosince 2017

Trochu jiná recenze: Kreativní zápisník

Před časem mi přišla nabídka na spolupráci s Reném Nekudou, autorem Kreativního zápisníku. René má k tomuto zápisníku i skvělé internetové stránky (tady), takže jsem neváhala a spolupráci přijala.

Domů mi přišla krásná knížečka menšího formátu, který se perfektně vleze do jakékoli kabelky. Tento zápisník je opravdu nádherně a kvalitně zpracován. Jak mi sám autor psal, vazba je šitá, takže není problém ji úplně rozevřít, což jsem samozřejmě otestovala a je tomu tak. Myslím si, že u tohoto typu knížky je to obzvlášť praktické.
Co se týče grafiky, ta je vážně povedená. Každá stránka je jedinečná, ale zároveň mají všechny některé části společné.
A tím se dostávám k další části recenze, a to obsah celého zápisníku. Na každé stránce jsou ve všech rozích náhodně rozmístěny rysy nového příběhu. Konkrétně, postava, místo, téma a 1. věta. Pokud chce člověk napsat příběh, stačí si takto náhodně vylosovat všechny tyto věcičky a směle do psaní! Tuto funkci má René i na webu (tady). Celé se to jmenuje Povídkář a já jsem z toho upřímně nadšená. Je to podle mě skvělé pro lidi, co neví o čem psát.
Teď k tomu hlavnímu, jaké úkoly na vás teda v zápisníku čekají? Nejrůznější cvičení, při kterých se budete zamýšlet, vymýšlet, vzpomínat a nevím co ještě. Většina je vymyšlena opravdu vtipně a zábavně. Pro představu několik zadání:


A názor? Ten bohužel není tak pozitivní, jak jsem čekala. Vůbec to ale nepřikládám za vinu Kreativnímu zápisníku, jsem naopak ráda, že jsem měla možnost si ho vyzkoušet a tím si konečně uvědomit, že tento typ zdánlivě nesmyslných cvičení (v dobrém slova smyslu!) pro mě není. Nejsem kreativní člověk a nikdy jsem ani nebyla. Nemám problém napsat slohovku, ať už jde o popis, úvahu nebo recenzi, ale neumím si prostě vymyslet vlastní příběh. Pořád mám ale větší část zápisníku prázdnou, takže kdo ví, třeba po jeho vyplnění budu mluvit úplně jinak. Zatím musím bohužel konstatovat, že na úkoly v této knize musím mít opravdu chuť, jinak mě moc nebaví.

Tento názor nemění nic na tom, že pokud chcete psát, ale nevíte o čem, pak je pro vás tento zápisník jako na míru. Určitě se bude líbit těm, kteří si zamilovali Destrukční deník.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)