úterý 13. listopadu 2018

Recenze: Agnes (Hannah Kentová)





Žánr: román

Rok vydání: 2013

Nakladatelství: Litera fortuna

Počet stran: 328




Obsah:
Příběh se odehrává na severu nemilosrdného, ale nádherného Islandu v 19. století.
Agnes Magnúsdóttir je odsouzena k trestu smrti a po několika měsících strávených ve vězení ve Stóra-Borgu je poslána čekat na svou popravu na farmu do Kornsá. I když je místními a především rodinou z Kornsá zprvu přijata velmi špatně, s přicházející zimou a tedy nutností pracovat stále častěji v jedné místnosti se ukazuje, že Agnes vůbec není takovou, jak se zpočátku zdála.

Styl psaní:
Takový příjemný, sice ne extrémně čtivý, ale k příběhu mi seděl…

Délka kapitol:
Na můj vkus celkem dlouhé, většinou kolem dvaceti stránek. Navíc je nutno počítat s tím, že má knížka o něco větší formát než běžně.

Grafika:
Krásná obálka, která skvěle vystihuje atmosféru příběhu. A pozor, vevnitř je mapa!

Jak jsem se ke knize dostala?
Agnes mi dala moje sestra k vánocům.

Názor:
Z téhle knížky mám celkem smíšené pocity. Na jednu stranu to byl opravdu zajímavý příběh o vztazích, o tehdejším životě, o vině… Ale na druhou stranu si myslím, že by jí neškodilo, kdyby měla tak o 50 stránek méně.
Atmosférou mi trochu připomínala i Zázrak od Emmy Donoghue.
Rozhodně ji doporučuji, pokud máte rádi dojemné příběhy o životě.

Hodnocení: 8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)