pondělí 4. září 2017

Přečteno #10: srpen

Ahoj! Uteklo to jako voda a je tady konec prázdnin. Pojďme si ho aspoň trochu zpříjemnit a podívat se, jaké knížky jsem přečetla v srpnu! Celkem jich teda bylo 6 a 1729 stránek. V porovnání s jinými měsíci to není moc, ale vlastně ani málo. A teď už konkrétně.
*odkazy: autor - profil na cbdb.cz, název knihy - kde ji koupíte nejlevněji

Nejdříve jsem dočetla knížku 14-14: přátelství napříč staletími od Paula Beorna a Silene Edgara. Tu jsem rozečetla už v autobuse cestou z Chorvatska a dostala jsem se asi do půlky. Příběh vypráví o dvou chlapcích, Hadrienovi a Adrienovi, kteří si spolu posílají dopisy v domnění, že bydlí kousek od sebe. Postupně ale přichází na to, že realita je malinko složitější, zatímco Adrien žije v roce 2014, Hadrien je v roce 1914 – tedy jen chvíli před 1. světovou válkou, Adrien ho musí varovat! 
Vcelku milý příběh, který je asi určen trochu mladším čtenářům, ale příjemně napsaný, místy napínavý a navíc má knížka jen okolo dvou set stránek, takže je to fakt tak na jedno až dvě odpoledne. Pokud hledáte nějakou oddechovku tak se toho rozhodně nebojte…

Potom jsem se pustila do druhého dílu série Univerzita výjimečných, Zrady, od Joelle Charbonneau (kterou můžete potkat v říjnu na Humbooku!). První díl této série byl dost kritizován za to, že vykrádá své slavnější předchůdce, jako Hunger games nebo Divergenci, o druhém dílu už se to podle mě říct nedá. Jde o originální příběh plný napětí a zvratů. Já jsem z něj byla naprosto nadšená a už se nemůžu dočkat třetího dílu, který vychází 7.9. Pokud by vás zajímalo, o čem Zrada byla, přečtěte si moji recenzi (tady), sem to psát nebudu, abych nespoilerovala Zkoušku. A ještě vás trochu nalákám, protože za pár týdnů spustím na tomto blogu soutěž právě o první díl série – Zkoušku! Za oba tyto výtisky děkuji pořadatelům Humbooku!

Jako další jsem se rozhodla zapojit do společného čtení, které vyhlásila Irenka z Knihánkova, takže jsem se pustila do Hany od Aleny Mornštajnové a… Já prostě nemám slov, ta knížka byla tak smutná, chytlavá, dechberoucí… Jsem strašně ráda, že jsem se k ní díky Irence konečně dostala a pro ty z vás, kteří ji pořád odkládají, mám jedinou zprávu: Nebojte se, i přesto jak to občas bývá s tolik vychvalovanými knihami, tahle vás nezklame! Přísahám!
A pokud je tady někdo, kdo netuší, o čem je řeč, Hana popisuje život na začátku devítileté Miry, která neposlechla své rodiče, šla k řece a spadla do ní. Za trest proto nedostala zákusek. Na první pohled ničím výjimečná situace Miru ale na dlouhé roky připoutá k nemluvné a podivínské tetě Haně a my spolu s ní odkrýváme dávno zapomenutou rodinnou historii.

Po dočtení Hany jsem měla celkem problém to všechno vstřebat, ale nakonec jsem sáhla po Volání netvora od Patricka Nesse. Tenhle příběh je taky velmi silný a emotivní. Vypráví život malého chlapce, Conora O´Malleyho, který se potýká s tím, že jeho maminka má rakovinu a to už v hodně pokročilém stádiu. Každou noc k němu v 0:07 přichází netvor, aby mu pověděl celkem 3 příběhy. Na oplátku po Conorovi chce, aby mu řekl ten čtvrtý a nejtěžší ze všech, pravdu. Na první pohled se může zdát, že je to jen jedna z mnoha knížek, ale není. Tahle knížka v sobě nese tolik myšlenek a poselství… Stejně jako s Hanou si myslím, že ani s Voláním netvora rozhodně neprohloupíte!

Pak jsem se rozhodla pro knížku, která už mi na poličce nějaký ten pátek leží a to Poslední začátek od Lauren James. Na tuhle knížku jsem se opravdu strašně těšila, protože První konec jsem si naprosto zamilovala, ale ze začátku přišla bohužel fakt studená sprcha. Knížka je rozdělená do tří částí, a abych to nějak shrnula, tak během první části jsem měla chuť jí mrštit někam do kouta a už se jí ani nedotknout. Během druhé jsem teda začala být mírnější a rozhodla jsem se ji aspoň dočíst, s tím, že ji potom prodám. No a z třetí části jsem byla tak nadšená, že jsem se nakonec rozhodla si ji prozatím nechat a taky jsem si hodnotila 4/5*!

A jako poslední jsem měla obrovské nutkání přečíst si Dvůr trnů a růží od Sarah J. Maas. Vůbec netuším proč, ale prostě jsem ji najednou nutně potřebovala… Knížka teda vypráví o Feyre, dívce, která zabila vlka a byla za to odvlečená nestvůrou do jiného světa. Tam se její prvotní nenávist k únosci začala postupně měnit v lásku a nakonec to byla Feyre, která měla celý tento svět spasit (?). Tahle knížka se mi opravdu strašně moc líbila a vůbec si neumím představit, co se stane ve Dvoru mlhy a hněvu, když všichni tvrdí, že je ještě mnohonásobně lepší… No, uvidíme…



To je teda za srpen všechno. Až teď mi došlo, že zatím vyšla recenze jen na jednu knížku, takže za to se omlouvám, nejspíš to bude tím, že jsem poslední tři týdny vydávala i Chorvatsko a do příštího měsíce to určitě napravím! A jak vypadal váš srpen? Určitě se podělte v komentářích! 






2 komentáře:

  1. Za měsíc srpen jsi přečetla samé zajímavé tituly. :) Stejně jako ty jsem si oblíbila Univerzitu i Dvůr trnů a růží. :)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)