úterý 26. února 2019

Zadrž hvězdy - Katie Khanová (RC)


Ahoj! Po několika měsících se vracím ze záhrobí s novým článkem (poslední jsem psala někdy v srpnu, ty, co vyšly mezi srpnem a únorem, byly všechny předpřipravené). Dneska pro vás mám recenzi na knihu Zadrž hvězdy. Vzhledem k tomu, že jedním z důvodů tak dlouhé pauzy byl i fakt, že mě už psaní recenzí nebavilo, rozhodla jsem se, že zkusím jiný formát. To jen na vysvětlenou.


Zadrž hvězdy je debutový sci-fi román britské autorky Katie Khanové. V originále se jmenuje Hold back the stars a do češtiny ho v roce 2018 přeložil Jan M. Heller. Kniha u nás vyšla v nakladatelství Argo.

Kniha Zadrž hvězdy vypráví příběh Carys a Maxe, kteří jsou ponecháni napospas ve vesmíru. Mají na sobě jen skafandr a s sebou vzduch na posledních 90 minut. Spolu s nimi tak procházíme jejich historii, různé momenty jejich života a odhalujeme tak nejen, kdo vlastně je Carys a kdo je Max, ale spolu s tím taky fungování světa, ve kterém žili, než se vydali do vesmíru.  Postupně vyplouvají na povrch nejrůznější otázky. Proč jsou teď ve vesmíru? Co se stalo, že jsou odsouzeni k smrti? Jak to dopadne? Když se nakonec objeví záchrana, vyžaduje bolestivé rozhodnutí.

Jedná se o moc krásný příběh. Carys i Max jsou dospělí, inteligentní, nefňukající hlavní postavy, za které jsem v některých momentech skoro dýchala. Žijí v utopickém světě, kde lidé mění své bydliště každých pár let z důvodu „rotací“. To nám dává možnost nahlížet na něj z různých úhlů pohledu. Zároveň je zde MindShare – Facebook budoucnosti, pomocí kterého spolu zůstávají mladí lidé v kontaktu i poté, co je každý poslán do jiného „Teritoria“.

Sama jsem člověk, který většinu času dává přednost akci před romantikou. Tady akce není vlastně žádná, ale i přesto mě knížka naprosto pohltila. Už hodně dlouho se mi nestalo, abych se musela tak moc přemlouvat, že ji mám odložit a jít spát. Chtěla jsem prostě jen číst a číst a číst.

Knížku jsem objevila jen díky Káji z Penny and books a panebože DÍKY! Nechci předbíhat, protože je teprve konec února, ale tahle kniha je už teď horkým adeptem na nejlepší knihu za rok 2019! Vážně jsem byla naprosto nadšená, a jestli bych vám měla doporučit jednu jedinou knihu, pak je to Zadrž hvězdy! Jako vážně! Pokud máte aspoň trochu rádi romantiku a sci-fi, pak si tohle chcete přečíst!

Je tedy asi zřejmé, že knížku hodnotím 10/10.

2 komentáře:

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)