středa 5. července 2017

Recenze: Moře nálezů a ztrát - Nevyzpytatelný




Žánr: young adult

Rok vydání: 2017

Nakladatelství: Beletris

Počet stran: 239




Obsah:
Jak se říká, nikdy neříkej nikdy! Elena si po odjezdu z Itálie myslela, že to bylo poprvé a naposledy, kdy se s Michaelem viděla. Omyl, objevil se u ní doma a rovnou na 3 měsíce. Když ho potom vyprovázela, spadl jí velký kámen ze srdce, už nikdy ho neuvidí. A zase špatně!
Tento díl začíná tím, že Novákovým přijde dopis, ve kterém Michaelovi rodiče zvou Elenu a Jakuba na prázdniny k nim do New Yorku.
Elena se tak chtě nechtě setkává s Michaelem potřetí. Její původní plán, osobní pomsta, se ale postupně mění ve zvědavost a touhu rozuzlit tajemství, která Michael tak moc střeží. A i k překvapení jí samotné se jí to daří. Postupně tak odkrývá tragédii, o které toho moc neví ani nikdo kolem. Období, které ze dne na den úplně změnilo život nejen Michaelovi, ale i Jerrymu a Sandře.
Michael teď ale taky prahne čím dál tím víc po informacích, chce konečně znát celou pravdu. A je ochotný udělat pro to cokoli.


Styl psaní:
Stejně, jako v prvním díle, i tady mi styl psaní opravdu sedl. Někomu by se možná místy mohl zdát malinko zmatený, ale to se mi na tom líbilo. Jediné, co tady musím vytknout, byly časté chyby a překlepy. Místa jako „… žádný dospělí“, „trhl s sebou“ nebo „… holka z Karlova most“ mi opravdu celkem bila do očí a bohužel jich nebylo zrovna málo.

Grafika:
Obálka mi sice k tomuto žánru sedí o něco více než obálka Náhodných lhářů, i tak si ale myslím, že mohla být daleko lepší.

Jak jsem ke knize přišla?
Knížku mi nabídla samotná autorka, které tímto moc děkuji. Musím říct, že lepší odměnu za vysvědčení jsem dostat nemohla! :D

Názor:
Opět skvělá knížka! Autorce se z větší části podařilo vyvrátit vžitou představu o tom, že druhé díly musí být nutně horší než ty první. Nevyzpytatelný byl totiž v hodně věcech jiný, než Náhodní lháři a já se opravdu neumím rozhodnout, který díl byl lepší.
Příběh se tentokrát odehrává v prosluněném prázdninovém New Yorku, takže bazény, pláže, zábavní parky… Prostě ideální čtení na prázdniny!
Ke konci mě začínala Elena trochu štvát, kvůli tomu, jak rychle měnila názory, to bylo ale asi jediné. Jinak mi Elena, Michael, Tereza, David, Sandra i Jakub opravdu přirostli k srdci.
Co se týče děje, ten jsem naprosto hltala. Když jsem knížku rozečítala, trochu jsem se bála, abych nebyla moc zmatená z některých detailů, na které jsem po prvním díle zapomněla. Přece jenom, četla jsem ho před nějakou dobou. Obavy ale byly zbytečné, autorka se v průběhu celé knížky vždycky, když bylo potřeba, nenápadně vrátila k tomu, co se stalo v Praze, takže mi tím několikrát hezky osvěžila paměť. Na druhou stranu se k tomu ale nevracela zase tolik, aby to při čtení obou dílů po sobě nějak rušilo. To je aspoň můj názor.
Celkově je tenhle díl takovou jednou velkou odpovědí na většinu otázek, které se objevily v tom prvním. Ve spoustě místech mě to celkem překvapilo. A dokonce ani to, že jsem už přibližně v půlce odhalila, jak to celé skončí, mi nezkazilo zážitek ze čtení. Přece jenom tady pořád byl osud LaFayů a ten se prostě dopředu odhalit nedal.
Za mě teda opět velmi povedená oddechovka, kterou můžu rozhodně doporučit. A pokud autorka v budoucnu ještě něco napíše, moc ráda si to zase přečtu.

Hodnocení: 8/10



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)