neděle 25. června 2017

Recenze: Šepotání




Autor: A. G. Howard

Žánr: fantasy

Rok vydání: 2015

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 416





Obsah:
Alyssa je praprapravnučka Alenky z Říše divů. V její rodině se v ženské linii předává z generace na generaci prokletí, díky kterému i Alyssa slyší šepotání rostlin a zvířat. Její matka se kvůli tomu zbláznila. Alysse se ale naskytne možnost vydat se do Říše divů a toto prokletí navždy zlomit.


Styl psaní:
A. G. Howard mi bohužel psaním vůbec, ale vůbec nesedla. Sice chápu, že je těžké zasadit příběh do světa, kde je všechno potřeba popsat, i tak si ale myslím, že popisu bylo v knížce až moc a často to podle mě dost zpomalovalo a ubíralo na dramatičnosti příběhu.

Grafika:
Obálka se mi líbí a během čtení se mi zalíbila ještě víc, díky tomu, že jsem pochopila, co bylo cílem. Celá knížka je psaná zeleně. Ze začátku jsem se bála, že mi to bude při čtení vadit, ale nakonec se tyto obavy ukázaly jako zbytečné.

Jak jsem se ke knize dostala?
Knížku jsem měla už dlouho na to-read listu a asi by tam i dlouho zůstala, nebýt toho, že autorka přijede na Humbook.

Názor:
Tak tahle knížka mě opravdu těžce minula. Alyssu jsem měla chuť na každé druhé stránce proplesknout, Zacha tak na každé třetí až čtvrté. V ději jsem často byla zmatená, což svádím právě na sáhodlouhé popisy okolí. Jediný, který v knížce za něco stál, byl Morpheus. Ten dělal celý příběh aspoň trochu snesitelným, ale přiznám se, že i tak jsem měla několikrát nutkání knihu odložit.
Rozhodně vás tímto nechci od knihy odradit, berte to prostě tak, že nemám v lásce originální Alenku a bohužel se mi nelíbila ani tato „verze“.



Omlouvám se, že má tato recenze téměř nulovou informační hodnotu. Knížku jsem četla už dávněji a nebýt toho, že bych ráda znala váš názor, vůbec bych ji nepsala.

4 komentáře:

  1. Ja osobne milujem pôvodnú Alicu v Krajine zázrakov, no musím s tebou súhlasiť, túto Alyssu som nejako rada nemala. A to som prečítala celú trilógiu v nádeji, že sa zmení. A ono nič. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem přemýšlela, jestli nezkusit další díl, ale většina lidí tvrdí, že je to ještě horší, takže bohužel na paní Howardovou na Humbooku frontu asi stát nebudu... :/ :D

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla a také jsem z ní nebyla moc nadšená. Dokonce jsem se prokousala i druhým dílem Divotání, ale tahle série je na mě moc pomatená :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)