čtvrtek 13. dubna 2017

Recenze: Dcery světla a temnoty - démon stínů





Žánr: fantasy, YA

Rok vydání: 2016

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 286




Obsah:
Příběh vypráví o dvojčatech – Lee a Sáře. Jako správná dvojčata táhly celý život za jeden provaz. Pak se ale Sára dozví, že má magické schopnosti. Nejdříve je naštvaná, nic nechápe a chce se svých schopností vzdát. Pod vedením svého nového učitele, sympatického strážce Lukáše, ale nakonec dostane rozum, rozhodne se naučit své schopnosti ovládat a taky se snaží ochránit před nimi Leu. Osud má však v plánu něco trochu jiného. Dříve než Sára své schopnosti naplno ovládne, napadnou Leu démoni. Sára a Lea jsou tak nuceny čelit tomuto světu světla a temnoty. Z tohoto světa prostě nejde odejít nepoškozen…

Styl psaní:
Knížka byla čtivá, autorčin styl psaní mi sedí. Snad jediné, co bych knize mohla vytknout byly dost dlouhé kapitoly. Mě osobně často od čtení odrazovaly, protože jsem věděla, že abych dočetla kapitolu, budu potřebovat hodně času.

Grafika:
Obálka je skvělá. Fialová je jedna z mých oblíbených barev a v kombinaci s písmem to hezky ladí. Jo, a protože jsem tak trochu ulítlá na ornamenty, nemůžu zapomenout ani na ten na obálce, ten je super!

Jak jsem se ke knize dostala?
Po téhle knize jsem se poohlížela hned po jejím vydání. Protože se mi líbil autorčin Projekt Alfa, nechtěla jsem si nechat ujít ani tuto. Dříve, než jsem se ale dokopala ke koupi, jsem ji objevila v knihovně a bylo rozhodnuto.

Názor:
Za mě opravdu super česká fantasy. Četla se moc dobře, i když, jak jsem psala, kdyby měla kratší kapitoly, šlo by to ještě lépe. Lea i Sára byly navzájem přesně tak rozdílné, jak to v knížkách a filmech o dvojčatech většinou bývá. Lukáš na mě působil velmi dobrým dojmem, přišel mi jako takový ten správný sympaťák.
Děj knížky byl svižný, konec možná malinko zmatený, ale to se dalo v tomto tématu očekávat. Snad jediné, co bych ději vytkla je závěrečná bitva, která podle mě mohla být ještě trochu více vygradovaná.
Celkově ale moc milá fantasy. V mnoha místech příjemně překvapila a už se těším na další díl!

Hodnocení: 8/10


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)