Nově i na facebooku

Ahoj! Nově mě najdete i na facebooku, budu moc ráda, když mi dáte like (stačí kliknout TADY!)

neděle 20. listopadu 2016

Recenze: Fantastická zvířata a kde je najít (film)

Fanoušci Harryho Pottera jásají! Chvíli po Prokletém dítěti se dočkali dalšího překvapení! 17.11. měl v Česku premiéru film Fantastická zvířata a kde je najít!

Ještě před samotnou recenzí bych vám měla popsat vztah mezi mnou a Harrym jako takový. Knížky zbožňuju, sice jsem je četla poprvé až asi ve 12-ti letech, ale zamilovala jsem se do nich a podruhé jsem je dočetla zrovna předevčírem. S filmy už to tak růžové není, opravdu mě bavily jen první 3 díly, pak jsem viděla ještě 4 a 5, ale oba už na mě byly hodně ponuré. Samozřejmě se teď každou sobotu na Nově dívám, ale upřímně, vždycky u toho nakonec dělám ještě něco a to už pak není ono. No co, třeba ještě změním názor, vraťme se ale k tématu.

Děj Fantastických zvířat se odehrává v New Yorku v roce 1926. Sledujeme tady mladého Brita, Mloka Scamandera (Eddie Redmayne), který si s sebou přivezl kufr plný zvířat s cílem svou sbírku rozšířit.
Vše se zkomplikuje ve chvíli, kdy mu několik zvířat uteče. K tomu si ještě omylem vymění kufr s nečarem, neboli mudlou, Kowalskim. Ten je tak chtě nechtě zatažen do světa čar a kouzel. Aby toho nebylo málo, začne Mlokovi jít po krku bystrozorka Goldsteinová z amerického Magického kongresu. Má podezření, že má Mlok na svědomí ony záhadné události, kterými se v posledních dnech New York jen hemží a jež by mohly mít za následek prozrazení kouzelnického společenství.
Postupně se nabalují další a další zvraty, až se nakonec z původního pochytání několika ztracených zvířat stává záchrana světa.
V roce 1926 navíc fungují úplně jiná pravidla než jaká známe z dob „Chlapce, který přežil“. Chov kouzelných zvířat je zakázán, stejně jako kontakt se světem nečarů. Rovnováhu mezi oběma světy se navíc snaží narušit spolek Nových salemistů, kteří se snaží upozornit na existenci kouzelníků a odhalit je světu.
Hlavním záporákem je tady vyšetřovatel z Magického kongresu pátrající po klukovi s nezměrnou mocí, aby mohl uskutečnit své nekalé plány. O těch se pravděpodobně dozvíme více v pokračováních filmu.

 A můj názor? Zpracování filmu a herecké obsazení mě nadchlo, svět, který Mlok v kufru pro zvířata vytvořil je prostě dechberoucí. Asi jako když jste poprvé viděli Bradavice. O příběhu už tak pozitivní názor nemám. Přišlo mi to poměrně zmatené a po skončení jsem musela chvíli přemýšlet, co že bylo hlavní zápletkou.

Takže suma sumárum nebyl to nejlepší film, který jsem v životě viděla, ale ani zdaleka nebyl nejhorší. Nebo, jak se říká „jako bylo to dobré, ale že bych to musela vidět dvakrát…“



Hodnocení:
Zpracování – 10/10
Herecké obsazení – 9/10
Příběh – 5/10
CELKEM – 8/10

3 komentáře:

  1. Moc pěkné shrnutí :) Na filmu jsem zrovna dnes byla :) HP a jeho svět mám moc ráda, je to srdcovka :) Návrat mezi kouzelníky byl skvělý, ale čekala jsem trochu víc :) Dr.Strange, kterého jsem zkoukla minulý týden byl o dost lepší :) Takže jako podívaná super, ale ten příběh...

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, nechceš se přidat semka? http://www.cbdb.cz/spoluprace-pro-blogery

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi dělá obrovskou radost a moc za všechny děkuji! :)